torsdag 29 november 2012

En skammens morgon

Ja nu får man skämmas. ..

Vaknar av telefon men hinner inte svara. Jag flyger upp och inser att strömmen gått flera gånger under natten och att väckarklockan inte ringt. .

Telefonen ringer igen. .

Mamma är alldeles upprörd när jag svarar och frågar vad som hänt. ..

Skolan hade ringt och funderat var barnen var. 

Till slut hittar jag hemtelefon och lyckas ringa skolan och vi kommer överens om att vi stannar hemma idag.  Eftersom vi alla var så trötta efter ha levt som stenåldersmänniskor i natt.

Så pinsamt! 

Sista veckorna har jag varit så trött och känner mig aldrig utvilad... svårt att förklara.. men det är skillnad på att vara trött och att vara trött. ..
Och det är faktiskt så att jag ska in på akkis för en undersökning,  tydligen så andas jag inte så bra på nätterna eller rättare sagt inte alls ganska ofta.   Kan vara en anledning till att man har en trötthet som inte kan beskrivas med ord.  Men jag är även typ dement , på riktigt, glömmer det mesta även om det var tio minuter sen någon sa något.

Men med det sagt kan jag erkänna att jag som typ aldrig tagit regelbundna oplanerade sovmorgnar har varit med om flertal sista månaden. 

Och jag skäms,  det är så pinsamt och jag känner mig som en lite sämre morsa som inte har koll.  Men det är nog mitt kontroll behov som ger mig dom känslorna,  för nu har jag inte mycket kontroll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar