tisdag 3 april 2012

Japp

Härligt då kan man återgå till att blogga när man tar en liten rökpaus... Det är ju därför jag bytt blogg, gör att det inte fanns en app till gamla blogg sidan.

Sista tiden så har livet varit en karusell. Jag har gråtit, varit arg, rädd och en massa känslor som bara forsat ur mig.

Men idag kom ett besked som fick mig att älska livet och dess små svängar, eller små och små allt är relativt!
Sista två veckorna har jag haft en tyngd på axlarna som fått mig omvärdera mycket.

Jag var till kvinnokliniken för undersökning och läkaren hittade tre områden som såg misstänksamma ut. Livmoder cancer finns i släkten och med dom symptom jag hade så drog läkaren öronen åt sig. Och idag kom beskedet! Jag har cell förändringar på dom områdena. Men dom är så lätta att i dagsläget så behöver det inte åtgärdas, jag kommer få gå på regelbundna kontroller för att övervaka det men det är ett besked som gör mig lycklig!

Det var min tur nu! äntligen ett resultat som inte är negativt, även om resten av min kropp är ett riktigt måndagsexemplar!

Det jag värderat är nu det som går mig må sämre, relationer till olika människor.och jag orkar inte ge dessa människor en del av min energi.. Alla kan jag inte utesluta, en del är bara otrevliga och barnsliga men måste finnas i mitt liv, tyvärr. Och detta skit snackade säger nog mer om dom än om mig, och att man inte vågar sägs till mig vad man tycker utan svansar runt genom facebook och små kommentarer för att visa sitt missnöje. Den bjuder jag på och kommer fortsättningsvis ignorera..

Till en vän har jag räckt ut en hand iaf, en som gjort mig illa men som jag saknar. Nu är det upp till denne att greppa den om den vill..

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen sova lite för imorgon ska jag och min älskade moder ut på äventyr!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar