onsdag 2 maj 2012

30 år och barnsligheter

Ja idag fyller han år, min själsfrände och hjälte, finaste Fredde <3

Han blir dock en gammal gubbe men jag älskar honom ändå ;)

Dagen började underbart med frukost mys och presenter på sängen och sedan bar det iväg till skolan för min del.
På eftermiddagen så har vi haft lite fika hemma och nu infinner sig lugnet..


men..... nog är nog och eftersom detta är inget jag tänker blogga om detaljerat så kan jag bara säga att the botten is nådd! Barnsligheter och maktspel och jag tänker inte leka den leken.. Som man bäddar får man ligga...  Och det känns otroligt skönt att min man känner precis likadant..

Jag älskar min underbara familj och är så stolt över vår tillvaro och den harmoni vi har..
Vi pratar om saker och vi som föräldrar är inte enväldiga härskare som barnen måste lyda utan att vi kan prata om saker. Vi finner harmoni i att kommunicera och att även vi som vuxna kan erkänna misstag och be om ursäkt för dessa, ingen är felfri..
Och vem vet, kanske det är just det som sticker i ögonen, att vi har harmoni och inga problem i familjen..


Många har frågat oss hur vi gör med våra flickor eftersom dom är lugna, dom lyssnar och tjaffsar väldigt sällan.. Och det är en fråga vi avskyr att få för den ställer oss på pottkanten.. Vad vi än svarar så blir det fel. Säger vi vad vi gör så blir oftast motreaktion ett långt försvarstal om hur mycket dom älskar och bryr sig om sina barn. Precis som vi skulle sagt att dom inte gör det eller så tror inte folk på vad vi säger. Så nu brukar vi svara att vi vet inte vad vi gjort utan vi har nog bara haft tur med alla tre flickor..
Vi är otroligt stolta över dom och vi anser begge två att vi inte behöver någon hjälp att uppfostra dom.

Nu ska jag njuta av min gubbes stora famn och börja leta hur många grå hår han har fått idag ;) Sen fick han en näs och öron trimmer av mig idag eftersom han nu kommer behöva det..
 hahahhahahahahhahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar