måndag 14 maj 2012

Förlorad vän

Vissa dagar så kan är sorgen väldigt påtaglig .... Idag har det varit så.... Tror det var för att vi planerade inför 30 års festen igår och det kändes att vår vän är saknad.. Någonstans där inne i bröstet då skapades en ångest, vet inte hur jag ska beskriva det, men jag har känt den förr...
Men det känns som jag vill skrika och slå, hårt och länge... Det känns som bröstet sprängs i tusen bitar och jag försöker hela tiden tvinga mig att tänka på något annat men det är för övermäktigt ibland...

Jag kan inte visa min sorg av någon anledning, jag känner mig så obekväm när någon ska trösta, men samtidigt så vill jag bara ställa mig upp och skrika ut att : jag är trasig, det gör ont, hjälp mig!!
Men jag klarar det inte, av någon anledning kan jag skriva, men inte ens till Fredde så visar jag hur djupt såren sitter...

Jag vet inte vad jag ska säga när någon vågar fråga mig om det, jag är rädd att om jag öppnar lite så kommer allt... Och är jag beredd att släppa ut allt??

Jag såg ett program om sorg för flera år sedan där en kvinna fick skriva ner sina känslor runt det och sen fäste dom det vid en helium ballong som dom släppte iväg.. Det skulle symbolisera att man släpper sorgen och går vidare med minnena ... Dom fick också ställa sig på ett fält och skrika tills dom inte orka längre.... Men jag vet inte...


Sorg i hjärtat syns inte men känns otroligt mycket!!!


Jag älskar dig min vän!
Men du lämnade oss allt för tidigt !!
Till vi ses igen <3

3 kommentarer:

  1. Bra att du orkar skriva av dig iaf. Det hjälper lite.. Funderat på att öppna upp dig till någon som är professionell (typ pykolog) och som du inte har nån som helst relation till?? Det kan va lättare ibland, speciellt som du känner att du tycker det är jobbigt att bli tröstad!

    Och det är deras jobb att lyssna och hjälpa!

    Inte bra att hålla allt jobbigt inom sig.. Till slut spricker man..

    Sluta sörja går aldrig men hoppas du kan få lite mera sinnesro inom en snar framtid iaf.


    Kram

    SvaraRadera
  2. och du bör kanske överväga att gå till en pSykolog..och inte ne pykolog ;)

    SvaraRadera
  3. Älskade vän!
    Jag har sagt det förut
    kan ju säga det igen
    fall mot mig
    som jag får falla mot dig
    jag tar emot, fångar, skyddar
    skrik hur mycket du vill
    gråt eller stanna i tystnaden en stund
    Min starka, vackra, viktiga
    All kärlek till dig

    SvaraRadera