fredag 15 juni 2012

Det ger resultat....

Det är otroligt vilken respons mitt inlägg givit och vi är så tacksamma för att ni har delat länken, en del har till och med delat den flera gånger, tusen tusen tack.

Min mamma hälsar till er alla och ni ger styrka!

Och tänk inte att ni inte gjort något speciellt, "jag delade ju bara länken", för just att den sprids öppnar en dörr mot medvetenhet och reaktion. Det ni gör hjälper oss! Så tack tack tack!
Och om ni vill så fortsätt dela den, låt det inte tystna!

Länk:


Jag har mottagit flera peppande mail och fått ideer. Jag lovar att svara på dom så fort jag kan!

Men om någon sitter på information om upprop eller andra grupper som vill kämpa för en förändring av detta så tipsa oss mer än gärna! Hur kan man egentligen protestera mot sånt här på andra sätt än bakom en data skärm? Jag är inte feg men besitter inte kunnskapen om vad jag mer kan göra för att nå fram till politiker. Jag har fått ett tips om solrosgruppen på facebook, jag har gillat sidan men inte helt hunnit kolla i detalj vad de kämpar för och hur. För mig räckte det att jag såg texten "stoppa utförsäkringarna" och jag gillade!



Jag har även blivit kontaktad av media idag och vi kommer att träffa dom nästa vecka. Jag har även blivit lovad kontakt med handläggaren på försäkringskassan i början av nästa vecka, får se om dom kan hålla det nu då! Jag kommer lägga ut förloppet allt efter som det sker.

                       Finns det fler med liknande situationer som dela gärna med er om ni vill!






Tänk om dessa människor kunde se mina mamma i ögonen och förklara varför hon blir behandlad som hon blir. Utan att säga att de inte kommenterar enskilda fall eller att hänvisa till alla det gått bra för. Det är många som lider men dem vill dom varken prata om eller möta.

(jag har med vilje valt en bild av den ursprungliga alliansens partiledare eftersom det var dessa som introducerade detta)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar